zaterdag 13 september 2014

How to bluff your way into America: 4 - On the rocks!

Laatst was ik op een feestje en toen ik aangaf dat ik mijn Cola zonder ijs wilde hebben werd ik even raar aangestaard maar toen toch herkenning. 'O ja, dat is zo Europees!'. En het is waar, welke frisdrank ook, in Amerika is het pas echt fris als de helft van de beker volgestort is met ijs(blokjes). Medepassagiers vragen me zelfs meteen waar ik vandaan kom indien ik in het vliegtuig een drankje zonder wil. En zelfs dan krijg je in de helft van de gevallen toch nog 'met' omdat het zo een automatisme is. Ik denk dat aandeel koersen van frisdranken zullen dalen indien opeens Amerikanen hun drankjes puur zouden nemen. Immers nu wordt de helft door het ijs aangelengd met bevroren water terwijl zonder ijs de beker even vol wordt geschonken. Ik denk dat dit ongeveer 40 % meer drank kost.

In de VS is ijs zo'n basisbehoefte dat je in de supermarkt grote zakken met 15 kilo ijs kopen terwijl de meeste koelkasten automatisch ijsblokjes voor je maken. En ik moet eerlijk bekennen,  ook ik heb me langzaam de gewoonte aangemeten om s'avonds met mijn fris 'on the rocks' de televisie af te zappen.

Dus de conclusie is,  in de USA ben je cooler met ijs dan zonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten